Charmed Wiki
Advertisement

Seizoen 8 van Charmed ging in première op 25 september 2005 op de Amerikaanse zender The WB en duurde tot en met 21 mei 2006. Het seizoen bestaat uit 22 afleveringen.

Samenvatting[]

Personages[]

Charmed_Intro_-_Seizoen_8

Charmed Intro - Seizoen 8

Charmed_Intro_-_Seizoen_8_(Instrumentaal)

Charmed Intro - Seizoen 8 (Instrumentaal)

Hoofdpersonages[]

Nevenpersonages[]

  • Jennifer Rhodes als Penny Halliwell
  • Finola Hughes als Patty Halliwell
  • James Read als Victor Bennett
  • Marnette Patterson als Christy Jenkins
  • Victor Webster als Coop
  • Ivan Sergei als Henry Mitchell
  • Jason & Kristopher Simmons als Young Wyatt
  • Wes Ramsey als Adult Wyatt
  • Drew Fuller als Chris Halliwell
  • Rebecca Balding als Elise Rothman
  • Jason Lewis als Dex Lawson
  • Brandon Quinn als Agent Murphy
  • Simon Templeman als de Engel des Doods
  • Denise Dowse als de Engel van het Lot

Afleveringen[]

Nr. in
serie
Nr. in
seizoen
Titel Regisseur Schrijver Uitzenddatum VS
157 1 "Still Charmed & Kicking" James L. Conway Brad Kern 25 september 2005
Nu de wereld denkt dat ze dood zijn, beginnen de Halliwells aan hun demonenvrije bestaan met nieuwe identiteiten. Phoebe heeft een visioen over een nakend huwelijk met Dex. Paige blijft maar Lichtgidsoproepen krijgen. Deze leiden haar naar een mysterieuze jonge heks. Piper balanceert financiële problemen in de club en haar kinderen. Ondertussen heeft een ambitieuze demon het gemunt op het landhuis van de zussen, waardoor Victors leven in gevaar komt.
158 2 "Malice in Wonderland" Mel Damski Brad Kern 2 oktober 2005
Twee demonen vermoeden dat de Charmed Ones nog leven en proberen hen uit hun schuilplaats te lokken door tieners gek te maken met het sprookje van Alice in Wonderland als inspiratie. Ondertussen overweegt Paige een carrière bij de politie en probeert Billie de demonen te bevechten.
159 3 "Run, Piper, Run" Derek Johansen Cameron Litvack 9 oktober 2005
Na een sollicitatiegesprek blijkt Pipers nieuwe identiteit een voortvluchtige te zijn. Met Piper in de gevangenis proberen Phoebe en Paige de echte crimineel op te sporen, maar dan blijkt dat zij onschuldig is. Phoebe krijgt een visioen van een aardbeving en probeert de voorkomen dat deze de tentoonstelling van Dex ruïneert. Ondertussen probeert Leo om Billie les te geven over de geschiedenis van magie.
160 4 "Desperate Housewitches" Jon Paré Jeannine Renshaw 16 oktober 2005
Piper gaat de strijd aan met een andere moeder van Wyatts klas om de mooiste kostuums te maken voor het schooltoneel. Pipers vermoedens worden bevestigd wanneer blijkt dat de moeder bezeten is door een demon die Wyatt wil gebruiken voor een duister ritueel. Ondertussen ziet Paige Dex met een andere vrouw, en kan het ondanks Phoebes bezwaren niet laten om zich te moeien.
161 5 "Rewitched" John T. Kretchmer Rob Wright 23 oktober 2005
Billie brengt het nieuwe leven van de Charmed Ones in gevaar wanneer agent Murphy ziet dat ze haar krachten gebruikt om een onschuldige te redden. Hierdoor kan Phoebe haar geplande weekendje uit met Dex vergeten. Billie wil zich verontschuldigen en voert een spreuk uit die onverwachte gevolgen heeft.
162 6 "Kill Billie Vol. 1" Michael Grossman Elizabeth Hunter 30 oktober 2005
De pers wil te weten komen waarom de zussen met Binnenlandse Veiligheid samenwerkten en laat de zussen maar niet rust. Paige vraagt de Ouderen om raad. Ondertussen probeert Billie een demon aan te pakken die nare herinneringen uit haar kindertijd naar boven brengt.
163 7 "The Lost Picture Show" Jonathan West Doug E. Jones & Andy Reaser 6 november 2005
Paige wil terug een sociaal werkster worden, maar de terugkeer van haar biologische vader Sam steekt daar een stokje voor. Hij wil hulp wanneer een van zijn oude, verdwenen protégés na jaren plots terug opduikt zonder een dag ouder te zijn geworden. Ondertussen bezoeken Piper en Leo een magische huwelijkstherapeut die hen adviseert om eens in elkaars schoenen te staan en denkt Phoebe erover na om een alleenstaande moeder te worden.
164 8 "Battle of the Hexes" LeVar Burton Jeannine Renshaw 13 november 2005
Agent Murphy vraagt de zussen om hulp bij Binnenlandse Veiligheid. Bij het doorzoeken van oude dozen ontdekt Billie een riem die haar verandert in een feministische superheld. Ondertussen zoeken Piper en Leo een band om P3 weer op de kaart te zetten en ontmoet Paige een knappe man, die de reclasseringsambtenaar van haar nieuwe protégé is.
165 9 "Hulkus Pocus" Joel J. Feigenbaum Liz Sagal 20 november 2005
Wanneer een demon ontsnapt uit zijn gevangenis vraagt agent Murphy de zussen om hulp. Zij ontdekken dat de regering experimenteerde op demonen en zo een virus creëerde dat alle magische wezens doet muteren. Bij een gevecht raakt Billie geïnfecteerd en de zussen racen tegen de klok om een tegengif te vinden.
166 10 "Vaya Con Leos" Janice Cooke Leonard Cameron Litvack 27 november 2005
De Engel des Doods brengt de zussen een bezoek en heeft droevig nieuws: hij is hier voor Leo. Piper probeert te voorkomen dat hij Leo kan meenemen en voert een spreuk uit die elke man ter wereld verandert in Leo. Met de gewonnen tijd vraagt Piper de Ouderen en de Avatars om raad. Billie blijft ondertussen zoeken naar antwoorden over de ontvoering van haar zus.
167 11 "Mr. & Mrs. Witch" James L. Conway Rob Wright 8 januari 2006
Billie vermoedt dat de ontvoering van haar zus te maken heeft met een demonisch complot. Ze zoekt contact op met slachtoffers van magische ontvoeringen, waaronder Dalvos, een machtige zakenman die gestuurd wordt door een demon. Wanneer Billies eigenaardige ouders een bezoek brengen, wordt de stress Billie te veel en verandert ze haar ouders per ongeluk in huurmoordenaars met haar nieuwe kracht: projectie. Ondertussen probeert Piper verder te gaan met haar leven zonder Leo, heeft Phoebe het moeilijk om het juiste advies te geven en groeit Paige steeds dichter naar Henry toe.
168 12 "Payback's a Witch" Mel Damski Brad Kern 15 januari 2006
Paige en Henry helpen Nick, een voorwaardelijke vrijgelaten crimineel, om een lening te krijgen bij de bank. Wanneer de bank de lening weigert, gijzelt Nick het personeel en alle aanwezigen. De situatie wordt lastig wanneer een bezitsdemon zich moeit om wraak te nemen op Billie, waardoor Paige en Billie een oplossing zonder magie moeten bedenken. Ondertussen verandert Wyatt zijn speelgoedfiguren in echte mensen, wat voor opschudding zorgt op zijn verjaardagsfeestje.
169 13 "Repo Manor" Derek Johansen Doug E. Jones 22 januari 2006
Phoebe verhuist naar haar eigen appartement terwijl Piper het nog steeds moeilijk heeft zonder Leo. Terwijl Paige plant om Henry te vertellen over haar magische ik, zetten vier demonen hun plan in werking om wraak te nemen op de demon die hen jarenlang als slaaf gebruikt heeft. Ze nemen een voor een de plaats in van een van de zussen en zetten de echte zussen gevangen in het magische poppenhuis om zo de Kracht van Drie te kunnen bemachtigen. Billie, die naargeestig blijft zoeken naar haar zus, is de enige hoop van de zussen.
170 14 "12 Angry Zen" Jon Paré Cameron Litvack 12 februari 2006
Bij het zoeken naar informatie over Leo door middel van wichelarij, onderschept Piper een boodschap van de monnik Lo Pan. Hij is de bewaker van de boeddhistische staf die de magische kracht van beïnvloeding bevat. Terwijl Piper de staf beschermt tegen op macht beluste demonen, geeft Phoebe een house warming party en is Paige gefocust op Henry. Ondertussen leert Lo Pan Billie om te gaan met haar nieuwe kracht, die de sleutel blijkt te zijn tot het vinden van haar zus.
171 15 "The Last Temptation of Christy" John T. Kretchmer Liz Sagal & Rick Muirragi 19 februari 2006
Paige leert hoe moeilijk het is om een relatie te hebben met een sterfelijke man wanneer Henry in de magische wereld belandt doordat een magische man, Simon Marks, eropuit is om haar hart te veroveren. Piper komt haar ex Greg tegen terwijl Phoebe en Billie proberen om Billies zus Christy kennis te laten maken met de beschaafde wereld. De demonen die Christy gevangenhielden zijn echter niet van plan haar zomaar op te geven.
172 16 "Engaged and Confused" Stuart Gillard Jeannine Renshaw 26 februari 2006
Piper organiseert een verlovingsfeest voor Paige en Henry, maar het koppel begint terug te deinzen. Phoebe ontdekt dat ze gevolgd wordt door een mysterieuze man die een Cupido blijkt te zijn, gestuurd door de Ouderen om haar te helpen bij het vinden van de liefde. Xar, een demon die verbannen werd uit The Triad, laat de zussen weten dat The Triad terug is en ontvoert Christy om hen met The Triad te laten afrekenen.
173 17 "Generation Hex" Michael Grossman Rob Wright 16 april 2006
Paige en Henry gaan op huwelijksreis terwijl Phoebe en Coop in haar verleden duiken om te zien waar de blokkade rond haar hart vandaan komt. Ondertussen moet Piper twee studenten van de Magieschool beschermen wanneer twee demonen waarop de studenten oefenden ontsnappen en uit zijn op wraak. Christy stemt ermee in om haar ouders te ontmoeten zodat ze Billie weg kan houden bij de zussen. Candor, de laatste overlevende van The Triad, is bezorgd dat Christy haar doel vergeten is.
174 18 "The Torn Identity" LeVar Burton Andy Reaser 23 april 2006
Coop probeert de perfecte match voor Phoebe te vinden, maar ze moet een keuze maken tussen een magische of sterfelijke man. Net wanneer zij kiest voor een sterfelijke man, beseft Coop dat hij verliefd op Phoebe is geworden. Paige heeft het moeilijk om een balans te vinden tussen al haar verplichtingen. Piper maakt jacht op de demonen die de ouders van Billie en Christy vermoordt hebben om hen te ondervragen over de Ultieme Macht. Christy doet er echter alles aan om te voorkomen dat haar ware plan ontdekt wordt en gebruikt een aanvaring met Piper om Billie ervan te overtuigen dat de zussen slecht zijn.
175 19 "The Jung and the Restless" Derek Johansen Cameron Litvack 30 april 2006
Na een mislukte verzoeningspoging begint Phoebe in te zien dat Billie en Christy weleens de Ultieme Macht zouden kunnen zijn, tot vreugde van Piper, die een plan wil bedenken om hen uit te schakelen. Paige moet haar protégé Mikelle beschermen tegen Darklighters, maar dit wordt bemoeilijkt wanneer Christy en Billie de zussen gevangen zetten in een droomwereld om te ontdekken wat hun ware verlangens zijn.
176 20 "Gone with the Witches" Jonathan West Jeannine Renshaw 7 mei 2006
Ervan overtuigd dat de zussen vroeg of laat de kwade kant opgaan, zetten Billie en Christy alles op alles om hun reputatie bij de magische gemeenschap te verpesten. Ze gebruiken Billies kennis over de geschiedenis van de zussen om ervoor te zorgen dat ze niet beschikbaar zijn wanneer de magische gemeenschap hen het hardst nodig heeft. Phoebe wordt geïnfecteerd met de zonde Lust, Paige gaat obsessief op zoek naar interne verlichting, en Piper verandert in de perfecte huisvrouw uit de jaren 50.
177 21 "Kill Billie Vol. 2" Jon Paré Brad Kern 14 mei 2006
De Charmed Ones moeten zich verstoppen in de Onderwereld nu iedereen zich tegen hen heeft gekeerd. Om zichzelf te kunnen redden, werken ze samen met twee demonen die hen overtuigen om De Leegte in zich op te nemen. Met hulp van Wyatt voeren Billie en Christy echter hetzelfde plan uit, waardoor er een machtige strijd ontstaat op leven en dood met desastreuze gevolgen voor beide partijen.
178 22 "Forever Charmed" James L. Conway Brad Kern 21 mei 2006
Na de dood van hun zussen, gaan Piper en Billie elk op zoek naar een manier om in de tijd te reizen en de dodelijke strijd te voorkomen. Na een emotionele hereniging met Leo, gebruikt Piper Coops ring en roept ze de hulp in van haar moeder en grootmoeder, terwijl Billie haar projectiekracht gebruikt. Na het redden van hun zussen keert Billie zich tegen haar zus en voegt zich bij de Halliwells om Christy te stoppen. De zussen krijgen eveneens een idee over wat de toekomst voor hen in petto heeft.
Advertisement