Charmed Wiki
Advertisement

Seizoen 6 van Charmed ging in première op 28 september 2003 op de Amerikaanse zender The WB en duurde tot en met 16 mei 2004. Het seizoen bestaat uit 23 afleveringen.

Samenvatting[]

Personages[]

Charmed_Intro_-_Seizoen_6

Charmed Intro - Seizoen 6

Hoofdpersonages[]

Nevenpersonages[]

  • Jennifer Rhodes als Penny Halliwell
  • James Read als Victor Bennett
  • Gildart Jackson als Gideon
  • Eric Dane als Jason Dean
  • Balthazar Getty als Richard Montana
  • Sandra Prosper als Sheila Morris
  • Amanda Sickler als Sophie
  • Jason & Kristopher Simmons als Baby Wyatt
  • Wes Ramsey als Adult Wyatt
  • Christopher Neiman als Sigmund
  • Billy Drago als Barbas
  • Jenya Lano als Inspector Sheridan
  • Rebecca Balding als Elise Rothman

Afleveringen[]

Nr. in
serie
Nr. in
seizoen
Titel Regisseur Schrijver Uitzenddatum VS
112 1 "Valhalley of the Dolls, Part 1" James L. Conway Brad Kern 28 september 2003
Phoebe en Paige vinden dat Piper wel heel gelukkig is na het verdwijnen van Leo, en Paige spreekt een geheugenspreuk uit die per ongeluk Pipers hele geheugen wist. De zussen gaan op zoek naar Leo en ontdekken dat hij vast wordt gehouden op het mystieke eiland Valhalla, bewaakt door Walkuren. Zonder dat ze het weten zit Chris, hun nieuwe Whitelighter, achter de verdwijning van Leo. Phoebe ontdekt dat ze een nieuwe kracht heeft, namelijk empathie, waardoor ze haar eigen emoties niet kan onderscheiden van die van anderen.
Na het bevrijden van Leo, moeten Paige en Phoebe een plan proberen te bedenken om Piper terug te halen. Ondertussen verandert Piper in een Walkuur en vergezelt de andere Walkuren om enkele ontsnapte strijders terug naar het eiland te brengen. Paiges baantje als hondenuitlater blijkt een magisch kantje te hebben.
114 3 "Forget Me...Not" John T. Kretchmer Henry Alonso Myers 5 oktober 2003
De Schoonmakers wissen het bestaan van Wyatt uit wanneer die per ongeluk een draak tot leven brengt. Wanneer de zussen de volgende dag merken dat ze gaten in hun geheugen hebben, voeren ze een spreuk uit om die op te vullen. De spreuk zorgt ervoor dat ze vorige dag herbeleven, waardoor ze enkele vreemde gebeurtenissen kunnen verklaren: Phoebe dreigt ontslagen te worden na een gevecht op kantoor en Paige raakt betrokken bij seksuele intimidatie op de werkvloer. Leo heeft een nieuwe taak voor Chris.
115 4 "The Power of Three Blondes" John Behring Daniel Cerone 12 oktober 2003
Drie boosaardige heksen slagen erin de identiteit en krachten van de zussen te stelen. Piper, Phoebe en Paige moeten Chris ervan zien te overtuigen wie ze echt zijn. Ondertussen beseft Piper dat Wyatt tijd moet doorbrengen met Leo, die blijft onderzoeken hoe hij op Valhalla terecht is gekomen.
116 5 "Love's a Witch" Stuart Gillard Jeannine Renshaw 19 oktober 2003
Wanneer Paige verliefd wordt op Richard Montana, belanden de zussen midden in een vete tussen twee magische families. Ondertussen is Leo wantrouwig wanneer Chris naar de Onderwereld gaat om een toverdrankje te laten maken.
117 6 "My Three Witches" Joel J. Feigenbaum Scott Lipsey & Whip Lipsey 26 oktober 2003
De zussen negeren hun verantwoordelijkheden als heksen en gaan volledig op in hun normale levens, waardoor Chris besluit hen een lesje te leren. Samen de demoon Gith creëert hij werkelijkheden waarin hun diepste verlangen vervuld is. Giths werkelijkheden zijn echter ontworpen om de hoofdpersoon te doden. Ondertussen wil Leo de andere Elders ervan overtuigen om Chris zijn Whitelighterkrachten te ontnemen.
118 7 "Soul Survivor" Mel Damski Curtis Kheel 2 november 2003
Paige ontdekt dat haar baas, Larry, zijn ziel heeft verkocht aan de demon Zahn in ruil voor een succesvolle carrière. Tegen het advies van Piper en Phoebe in maakt ze ook een deal met Zahn om Larry’s ziel vrij te krijgen.
119 8 "Sword and the City" Derek Johansen David Simkins 9 november 2003
De Charmed Ones helpen de Vrouwe van het Meer en worden de beschermers van het legendarische zwaard Excalibur. Vele magische wezens komen in het landhuis hun kans wagen om het zwaard uit de steen te trekken, maar uiteindelijk is het Piper die hierin slaagt. Hierop verschijnt een mysterieuze gedaante die beweert haar te kunnen helpen met het controleren van het zwaard.
120 9 "Little Monsters" James L. Conway Julie Hess 16 november 2003
Na het verslaan van een manticore moeten de zussen zorgen voor de half-menselijke baby van het wezen. Chris denkt dat ze de baby moeten vernietigen, maar de zussen willen hem grootbrengen met liefde om zijn slechte kant te onderdrukken. De vader van de baby wil echter zijn kind terug. Phoebe komt in een lastige situatie wanneer ze door haar Empathie Jasons gevoelens kanaliseert. Paige schiet Darryl te hulp en geeft hem superkrachten om een gijzeling aan te kunnen.
121 10 "Chris-Crossed" Joel J. Feigenbaum Cameron Litvack 23 november 2003
Bianca, een kwaadaardige heks uit de toekomst, daagt op in het heden om Chris zijn krachten te ontnemen. Leo en de zussen ontdekken haar identiteit, maar er blijkt meer te spelen tussen haar en Chris. Paige wil graag bij Richard intrekken, en Phoebe denkt erover na om in Hong Kong te gaan wonen met Jason. Ondertussen datet Piper een brandweerman.
122 11 "Witchstock" James A. Contner Daniel Cerone 11 januari 2004
Paige wordt getransporteerd naar het verleden, naar de zomer van '67, de Summer of Love. Ze ontdekt dat Grams een vredelievende hippie was die het kwade wil verdrijven met de kracht van de liefde. Terwijl Piper en Phoebe hun zus naar het verleden volgen voordat ze iets kan veranderen, wordt het landhuis belaagd door een demonische slijm die enkel verslagen kan worden door de Kracht van Drie. Leo en Chris doen hun best om de slijm af te weren, maar worden steeds verder in de hoek gedreven.
123 12 "Prince Charmed" David Jackson Henry Alonso Myers 18 januari 2004
Piper besluit haar leven te wijden aan het beschermen van Wyatt and zweert mannen af. Paige en Phoebe creëren de perfecte man voor haar verjaardag om haar het belang van liefde te doen inzien. Een demonische cult heeft het op Wyatt gemunt aangezien ze denken dat hun overleden leider in hem gereïncarneerd is. Om hem te beschermen probeert Chris de zussen te overtuigen om Wyatts krachten te binden, en maakt hiervoor gebruik van Mr. Right en magische feromonen.
124 13 "Used Karma" John T. Kretchmer Jeannine Renshaw 25 januari 2004
Jason ontdekt dat Phoebe en haar zussen heksen zijn en maakt een einde aan hun relatie. Richard probeert zijn slechte karma te verdrijven, maar door de spreuk wordt Phoebe bezeten door het karma van Mata Hari. Ze wordt vastbesloten om wraak te nemen op Jason en verpest een belangrijke persconferentie. Paige en Piper proberen te achterhalen wat er met Phoebe aan de hand is, en moeten ondertussen afrekenen met de Zwermdemonen.
125 14 "The Legend of Sleepy Halliwell" Jon Paré Cameron Litvack 8 februari 2004
Gideon, Leo's oude mentor, vraagt de zussen om hulp om te ontdekken welke student op zijn Magieschool de hoofdloze ruiter oproept om leraren te onthoofden. Terwijl Paige en Piper op zoek gaan naar de schuldige, legt Phoebe een "vision quest" af. Hierbij ontdekt ze Chris' ware identiteit.
126 15 "I Dream of Phoebe" John T. Kretchmer Curtis Kheel 15 februari 2004
Phoebe wordt in de val gelukt door een demonische djinn en moet haar plaats innemen. Chris moet Piper en Leo terug bij elkaar brengen aangezien hij op tijd verwerkt moet worden en gebruikt hiervoor zijn wensen, maar dit loopt mis.
127 16 "The Courtship of Wyatt's Father" Joel J. Feigenbaum Brad Kern 22 februari 2003
Gideon sluit een deal met Darklighters om Leo uit de weg te krijgen, maar die zenden Leo en per ongeluk ook Piper naar het Geestenrijk. Phoebe en Paige proberen te ontdekken naar waar Leo en Piper verdwenen zijn. Ondertussen begint Chris te verdwijnen en hij biecht op dat hij voor middernacht verwekt moet worden.
128 17 "Hyde School Reunion" Jonathan West David Simkins 14 maart 2004
Op de dag van haar schoolreünie spreekt Phoebe per ongeluk een spreuk uit waardoor ze waar in haar rebelse, jeugdige zelf verandert. Ondertussen vraagt Piper haar vader om uit te zoeken waarom Chris haar ontwijkt.
129 18 "Spin City" Mel Damski Andy Reaser & Doug E. Jones 18 april 2004
Piper wordt in een cocon gesponnen door de Spindemon. Chris wordt geïnfecteerd door demon en verandert langzaam in haar helper. Paige en Phoebe moeten Leo om hulp vragen, maar hierbij komt Chris' haat voor zijn vader naar boven.
130 19 "Crimes and Witch-Demeanors" John T. Kretchmer Henry Alonso Myers 25 april 2004
Wanneer Phoebe en Paige betrapt en gefilmd worden terwijl ze hun krachten gebruiken, wissen de Opruimers de sporen uit door Darryl schuldig te maken aan moord. De zussen spannen een magische rechtszaak aan om de acties om te keren, maar uiteindelijk worden ze zelf de beschuldigden door toedoen van Barbas, die een list heeft bedacht om terug te keren uit de verdoemenis. Ondertussen proberen Leo en Chris bewijzen te vinden dat Barbas inderdaad een list heeft opgezet.
131 20 "A Wrong Day's Journey Into Right" Derek Johansen Cameron Litvack 2 mei 2004
Nu Phoebe geen actieve krachten meer heeft en Piper tijd doorbrengt op de Magieschool, raakt Paige overwerkt en roept ze haar eigen Mr. Right op. Zonder dat ze het weet, heeft ze echter ook een kwade tegenhanger opgeroepen die een aantrekkingskracht uitoefent op Paige's donkere kant.
132 21 "Witch Wars" David Jackson Krista Vernoff 9 mei 2004
Gideon wil absoluut vermijden dat de zussen zijn kwaadaardige plan ontdekken en werkt samen met twee demonen om de zussen onderdeel te maken van "Witch Wars", een demonische reality-reeks waar demonen het opnemen tegen heksen om hun krachten te stelen.
133 22 "It's a Bad, Bad, Bad, Bad World, Part 1" Jon Paré Jeannine Renshaw 16 mei 2004
Gideon zet zijn plan in werking en stuurt Chris en Leo door een portaal naar een kwaadaardige, parallelle wereld waar goed en kwaad omgekeerd zijn. Hun kwaadaardige tegenhangers belanden in de goede wereld, maar worden al snel gevangen door Paige en Phoebe. Daarna reizen zij naar de kwaadaardige wereld om de goede Chris en Leo terug te halen. Ondertussen wordt Piper naar het ziekenhuis gebracht wanneer haar weeën beginnen, waardoor Gideon op Wyatt moet passen en de kans grijpt om met hem af te rekenen.
134 23 "It's a Bad, Bad, Bad, Bad World, Part 2" Jon Paré Curtis Kheel 16 mei 2004
Na samen met hun kwaadaardige tegenhangers Gideon te hebben verwond in de kwaadaardige wereld, ontdekken Paige en Phoebe dat ze de balans tussen goed en kwaad verstoort hebben, waardoor hun goede wereld nu veel te goed is en elke kleine misdaad zwaar bestraft wordt. Gideon werkt samen met Barbas om de zussen bezig te houden terwijl hij naar een manier zoekt om Wyatt magische bescherming te omzeilen. Chris en Leo doen hun best om Wyatt terug te vinden, en Piper wordt het slachtoffer van een erge complicatie tijdens haar bevalling.
Advertisement