Charmed Wiki
Advertisement

Seizoen 4 van Charmed ging in première op 4 oktober 2001 op de Amerikaanse zender The WB en duurde tot en met 16 mei 2002. Het seizoen bestaat uit 22 afleveringen.

Rose McGowan neemt haar plaats in bij de hoofdcast als Paige Matthews, de verloren half-zus van de Halliwell-zusjes.

Samenvatting[]

De Charmed Ones, moderne zusterheksen Piper en Phoebe, beginnen seizoen vier met diepere, donkerdere en behendig opgestelde verhalen. Als Piper en Phoebe worstelen met het verlies van hun oudere zus Prue, ontdekken ze het bestaan van half-zus Paige Matthews. Paige kan net zoals lichtgidsen orben, en ze sluit zich aan bij de Halliwell-zussen om het magische verbond dat onschuldigen beschermt en kwaad overwint te herstellen. Alles dreigt verloren te gaan als Cole's demonische kant het overneemt, en Leo moet zijn verleden onder ogen zien als hij de zussen wilt helpen in een strijd, die hen allen kan vernietigen.

Personages[]

Charmed_Intro_-_Seizoen_4

Charmed Intro - Seizoen 4

Charmed_Intro_-_Titelkaart

Charmed Intro - Titelkaart

Hoofdpersonages[]

Nevenpersonages[]

  • Jennifer Rhodes als Penny Halliwell
  • Finola Hughes als Patty Halliwell
  • James Read als Victor Bennett
  • Debbi Morgan als The Seer
  • David Reivers als Bob Cowan
  • Rebecca Balding als Elise Rothman

Trivia[]

  • Na het vertrek van Shannen Doherty moest de opening een grote verandering ondergaan, aangezien Shannen niet wilde dat zij te zien was in de verdere seizoenen van Charmed.
  • Voor de extra lange beginaflevering (Charmed Again, Part 1 & 2) werd speciaal een kortere opening gemaakt.
  • Het grote gat tussen de laatste aflevering van seizoen 3 en Charmed Again, Part 1 deed vele fans vermoeden dat ze een aflevering gemist hadden, wat natuurlijk niet zo is.
  • Rebecca Balding was eerder in de reeks te zien als de tante van Aviva in The Fourth Sister.

Afleveringen[]

Nr. in
serie
Nr. in
seizoen
Titel Regisseur Schrijver Uitzenddatum VS
67 1 "Charmed Again, Part 1" Michael Schultz Brad Kern 4 oktober 2001
Na het verlies van Prue moeten een rouwende Phoebe en Piper accepteren dat zowel hun zus als de Kracht van Drie weg zijn. De Bron ontdekt echter dat er een verloren zus is: Paige, de dochter van Patty en haar whitelighter Sam. Hij wil Paige vermoorden zodat de Kracht van Drie niet hersteld kan worden, maar Phoebe krijgt een visioen van de moord en trekt eropuit om die te voorkomen.
Nu de Kracht van Drie hersteld is, probeert De Bron Paige naar de kant van het kwade te lokken. Piper en Phoebe proberen zijn plan te voorkomen, maar De Bron neemt bezit van Paiges vriend om haar subtiel te kunnen overtuigen. Ondertussen ontdekt Paige haar krachten.
69 3 "Hell Hath No Fury" Chris Long Krista Vernoff 11 oktober 2001
Piper, nog steeds vol woede na de dood van Prue, richt haar woede op het vernietigen van verschillende demonen en trekt de Furies aan. De Furies teren op woede en veranderen Piper in een van hen. Ondertussen ontdekt Paige de leuke kanten van haar nieuwe lotsbestemming wanneer ze het Boek der Schaduwen meeneemt naar haar werk en spreuken uitvoert om haar collega's te helpen. Dit heeft echter onvoorziene gevolgen.
70 4 "Enter the Demon" Joel J. Feigenbaum Daniel Cerone 18 oktober 2001
Paige maakt per ongeluk een drankje waardoor ze van lichaam wisselt met Phoebe. Ondertussen roept een ninja de hulp in van de zussen wanneer haar vader, de Zen Master, ontvoerd wordt naar limbo door een van zijn leerlingen.
71 5 "Size Matters" Noel Nosseck Nell Scovell 25 oktober 2001
Paige heeft rare gevoelens bij een huis en licht haar zussen in. Phoebe gaat een kijkje nemen en wordt het slachtoffer van Gammill, een demoon die vrouwen ontvoert, verkleint en in beeldjes verandert. Gammill ontdekt al snel dat Phoebe een Charmed One is, en zet zijn zinnen op Piper en Paige om zijn collectie compleet te maken.
72 6 "A Knight to Remember" David Straiton Alison Schapker & Monica Breen 1 november 2001
Paige zit met een sprookje in haar hoofd en roept per ongeluk een middeleeuwse ridder naar het heden. Hij is overtuigd van zijn liefde voor haar, en al snel blijkt dat Paiges vorige leven een kwade tovenares was die haar zinnen op de prins had gezet en hem behekst had. De tovenares duikt al snel op in het heden, op zoek naar haar verdwenen prins. Ondertussen wordt het landhuis belaagd door een elektriciteitsdemon, waardoor Piper en Phoebe zonder elektriciteit moeten leven. Ook proberen ze Paige te overtuigen om bij hen in te trekken.
73 7 "Brain Drain" John Behring Curtis Kheel 8 november 2001
De Bron ontvoert Piper en plaatst haar in een diepe coma. Hij gebruikt zijn krachten om een andere realiteit te maken in haar geest. In deze realiteit zitten Piper en haar zussen in een psychiatrische inrichting, en probeert de Bron, als hun dokter, Piper te overtuigen dat ze geen heks is. Hij wil dat ze een spreuk voorleest en zo de krachten van haar en haar zussen opgeeft, wat hen kwetsbaar maakt. Ondertussen proberen Paige en Phoebe Piper terug te vinden.
74 8 "Black as Cole" Les Landau Abbey Campbell, Brad Kern & Nell Scovell 15 november 2001
Cole moet zijn demonische kant onder ogen komen wanneer de zussen een demon tegenkomen die erg op Belthazor lijkt en zijn werkwijze kopieert. Phoebe weet niet hoe te reageren op Coles huwelijksaanzoek, en Piper en Leo beginnen aan kinderen te denken.
75 9 "Muse to My Ears" Joel J. Feigenbaum Krista Vernoff 13 december 2001
Een heksenmeester gebruikt de Ring van Inspiratie om muzen te vangen, en zo hun inspiratie gebruiken om met creatieve plannen de Onderwereld over te nemen. De Charmed Ones proberen hem te stoppen, maar wanneer ook hun eigen muze gevangen wordt, hebben ze het moeilijk om een goed plan te bedenken.
76 10 "A Paige from the Past" James L. Conway Daniel Cerone 17 januari 2002
Met Leo als haar gids, gaat Paige terug in de tijd naar haar tienerjaren om haar gevoelens over het auto-ongeluk waarin haar ouders omkwamen beter te begrijpen. Ondertussen ontsnappen twee geesten uit een portaal en nemen bezit van Phoebe en Cole, en Piper moet haar best doen om hun romantische, criminele plannen te dwarsbomen.
77 11 "Trial by Magic" Chip Scott Laughlin Michael Gleason 24 januari 2002
Phoebe maakt deel uit van een volksjury. De beklaagde leidde de politie naar het lichaam van zijn vermoorde vrouw, zonder enige aanwijzing. Hij claimt dat hij een visioen kreeg, maar niemand in de jury gelooft hem. Wanneer Phoebe een visioen krijgt van de echte moord, waaruit blijkt dat de beklaagde de waarheid spreekt, moet ze haar uiterste best doen om de andere juryleden te overtuigen om de man niet onschuldig naar de gevangenis te sturen. Ondertussen proberen Piper, Paige en Leo de echte moordenaar te vinden, maar stuiten hierbij op een demonisch crimineel milieu.
78 12 "Lost and Bound" Noel Nosseck Nell Scovell 31 januari 2002
Pipers moederinstinct treedt in werking wanneer zij en haar zussen een 10-jarige Vuurstarter moeten beschermen tegen demonische premiejagers, die de jongen naar een trainingsacademie willen brengen, waar hij opgeleid zal worden tot lijfwacht van de Bron. Ondertussen geeft Cole Phoebe de trouwring van haar grootmoeder, maar die blijkt vervloekt te zijn, waardoor Phoebe verandert in een typische huisvrouw uit de jaren 50.
79 13 "Charmed and Dangerous" Jon Paré Alison Schapker & Monica Breen 7 februari 2002
In een poging om de zussen voor eens en altijd uit te schakelen, breekt de Bron een eeuwenoud akkoord tussen Goed en Kwaad en steelt hij De Leegte. Dit is een oude vorm van magie, waarmee hij de krachten van Piper en Paige steelt. Phoebe krijgt een visioen dat Cole omkomt in de strijd en probeert hem koste wat kost te beschermen.
80 14 "The Three Faces of Phoebe" Joel J. Feigenbaum Curtis Kheel 14 februari 2002
Phoebe krijgt twijfels over haar nakend huwelijk met Cole en spreekt een spreuk uit om het verlangen van haar hart te horen. De spreuk brengt een jonge Phoebe en oude, cynische Phoebe naar het heden om haar te helpen de beslissing te maken. Ondertussen ontdekt Cole dat de essentie van de Bron hem aan het overnemen is. Ondertussen probeert een oude rivaal van de Bron de zussen hen te vermoorden om de macht in de Onderwereld te kunnen opeisen.
81 15 "Marry-Go-Round" Chris Long Daniel Cerone 14 maart 2002
Phoebe maakt zich klaar voor haar huwelijksdag, zich onbewust van het feit dat de Bron Coles lichaam heeft overgenomen. De Ziener verzint een plan om er een duister huwelijk van te maken, zodat hun toekomstige kind zal opgroeien als een immense kracht van het kwaad.
82 16 "The Fifth Halliwheel" David Straiton Krista Vernoff 21 maart 2002
Nu haar beide zussen getrouwd zijn, voelt Paige zich het vijfde wiel aan de wagen. Ook blijft ze wantrouwig tegenover Cole, want ze vermoedt dat hij terug kwaadaardig is. Cole doet zijn best om Paige krankzinnig te maken zonder dat haar zussen hem doorhebben. Ondertussen plannen de Ziener en de Bron een manier om Phoebe zwanger te krijgen.
83 17 "Saving Private Leo" John Behring Daniel Cerone & Doug E. Jones 28 maart 2002
Twee geesten uit Leo's oorlogsverleden zijn uit wraak, want ze achten hem verantwoordelijk voor hun dood. Om hem ergere pijn te laten voelen, proberen ze Piper te vermoorden. Ondertussen probeert Cole om Phoebes band met haar zussen te verzwakken, en stelt voor om te verhuizen naar hun eigen appartement.
84 18 "Bite Me" John T. Kretchmer Curtis Kheel 18 april 2002
De Vampieren, een demonenfractie die al eeuwen geleden verbannen is door de oude Bron, proberen de nieuwe Bron van de troon te stoten. Hiervoor rekruteren ze Paige en veranderen haar in een Vampier.
85 19 "We're Off to See the Wizard" Timothy Lonsdale Alison Schapker & Monica Breen 25 april 2002
Phoebe licht haar zussen in over haar zwangerschap. Wat ze niet weet, is dat de kwaadaardige baby in haar haar ook langzaam naar de kant van het kwade lokt. Ondertussen werken Piper en Paige samen met een tovenaar om de kroningsceremonie van de Bron tegen te houden, niet wetende dat die Bron eigenlijk Cole is. Cole en de Ziener zien hun plan in werking gaan.
86 20 "Long Live the Queen" Jon Paré Krista Vernoff 2 mei 2002
Phoebe heeft het moeilijk zich aan te passen aan haar rol als Koningin van de Onderwereld wanneer een visioen haar ertoe leidt om een onschuldige te redden met haar zussen. Haar acties zorgen ervoor dat de Onderwereld aan Coles leiderschap begint te twijfelen. Ondertussen voelt Piper zich verantwoordelijk voor uiteenvallen van de familie, aangezien Paige haar al lange tijd probeerde te waarschuwen. Wanneer Piper zich gaat bedrinken, komt Paige er alleen voor te staan om de onschuldige te redden van demonen die hem alsnog willen vermoorden.
87 21 "Womb Raider" Mel Damski Daniel Cerone 9 mei 2002
Na Coles dood probeert de Ziener de baby van Phoebe te stelen om zelf de volgende Bron te worden. Die baby begint ondertussen steeds meer Phoebes lichaam over te nemen en toont enkele van zijn kwaadaardige krachten, die vooral gericht blijken te zijn voor Paige.
88 22 "Witch Way Now?" Brad Kern Brad Kern 16 mei 2002
De Engel van het Lot biedt de zussen de kans om hun krachten op te geven en een normaal leven te leiden als beloning voor het verslaan van de Bron. Hun beslissing wordt uitgesteld wanneer een FBI-agent hun hulp inroept, maar uiteindelijk een dubbele agenda blijkt te hebben. Ondertussen krijgt Phoebe hulpsignalen van Cole uit het Wasteland, waar Cole vastzit door zich vast te houden aan zijn liefde.
Advertisement