Charmed Wiki
Advertisement

Seizoen 3 van Charmed ging in première op 5 oktober 2000 op de Amerikaanse zender The WB en duurde tot en met 17 mei 2001. Het seizoen bestaat uit 22 afleveringen.

Dit is het laatste seizoen met Shannen Doherty als Prue Halliwell. De actrice werd ontslagen na dit seizoen wegens meningsverschillen met Brad Kern, de showrunner van Charmed.

Samenvatting[]

Personages[]

Charmed_Intro_-_Seizoen_3

Charmed Intro - Seizoen 3

Hoofdpersonages[]

Nevenpersonages[]

  • Jennifer Rhodes als Penny Halliwell
  • Finola Hughes als Patty Halliwell
  • James Read als Victor Bennett
  • Simon Templeman als de Engel des Doods

Afleveringen[]

Nr. in
serie
Nr. in
seizoen
Titel Regisseur Schrijver Uitzenddatum VS
45 1 "The Honeymoon's Over" James L. Conway Brad Kern 5 oktober 2000
Terwijl Piper en Leo al een maand weg zijn sinds ze vertrokken om de Elders te bezoeken, moeten Prue en Phoebe demonen bestrijden die sterfelijke moordenaars vrijuit laten gaan in de rechtszaal in ruil voor de zielen van hun slachtoffers. Ook de politie onderzoekt de zaak, en Phoebe wordt verliefd op Cole Turner, een officier van justitie. Cole heeft echter ook een demonische kant. Piper en Leo keren eindelijk terug met slecht nieuws: ze moeten hun relatie stopzetten, of de zussen krijgen een nieuwe Whitelighter. Leo besluit om Piper ten huwelijk te vragen, want zelfs de Elders kunnen een huwelijksband niet verbreken.
46 2 "Magic Hour" John Behring Zack Estrin & Chris Levinson 12 oktober 2000
De zussen helpen een vervloekt koppel: de man verandert in een uil overdag, en zijn vriendin een wolf 's nachts. Daardoor kunnen we nooit samenzijn. De vloek komt van de demonische baas van de vrouw, die verliefd op haar is en haar zo wil dwingen voor hem te kiezen. Piper en Leo proberen hun relatie en huwelijksplannen geheim te houden voor de Elders, waar Phoebe het moeilijk mee heeft. Zij vreest immers dat de Elders ook haar en Prue zullen straffen als ze het geheim ontdekken.
47 3 "Once Upon a Time" Joel J. Feigenbaum Krista Vernoff 19 oktober 2000
Piper is bezorgd dat ze Leo nooit meer zal terugzien. Prue en Phoebe helpen een jong meisje, Kate, dat haar uiterste best doet om een elfjesprinses te beschermen tegen kwaadaardige trollen. Om haar te helpen moeten ze echter het kind in zichzelf naar boven halen. Ondertussen probeert Cole om het Boek der Schaduwen te stelen in zijn demonische gedaante Belthazor.
48 4 "All Halliwell's Eve" Anson Williams Sheryl J. Anderson 26 oktober 2000
Op Halloween roept een heks uit de jaren 1600 de zussen terug in de tijd om een zwangere heks te redden van een kwaadaardige heks die het kind wil doen opgroeien in een kwaadaardige omgeving. De baby blijkt Melinda Warren te zijn, de voorouder van de zussen. Als hun missie faalt, zullen ze dus zelf kwaadaardig worden. Ook Cole reist terug in de tijd om de geboorte te voorkomen. In het heden moeten Leo and Darryl de Grimlocks op een afstand zien te houden, want zij zijn terug tot leven gewekt door de magie van Halloween.
49 5 "Sight Unseen" Perry Lang William Schmidt 2 november 2000
Prue is vastbesloten meer te weten te komen over The Triad, en denkt dat zij achter een aanval op het landhuis zitten waarbij persoonlijke spullen van de zussen verdwijnen. Na enkele rare voorvallen krijgt Darryl echter het vermoeden dat het ook om een menselijke stalker kan gaan. Piper kan zich niet concentreren wanneer ze met Leo in een romantische setting belandt omdat ze vreest dat de Elders toekijken. Ondertussen ontdekt Cole dat een onzichtbare demon, Troxa, probeert om de zussen te vermoorden.
50 6 "Primrose Empath" Mel Damski Daniel Cerone 9 november 2000
Zonder dat ze het weet, volgt Prue tekens van Cole die haar leiden naar een ogenschijnlijke onschuldige, Vinceres, die een onverdraagzame pijn leidt omdat hij alle emoties van de stad kan voelen. Prue ontdekt dat hij de magische gave Empathie bezit, en spreekt een spreuk uit om hem te verlossen van zijn pijn, waardoor de gave op haar overdragen wordt. Dan blijkt dat Vinceres een demon is, die vervloekt is met de kracht, aangezien demonen emoties niet aankunnen. Phoebe, Piper en Leo vinden de originele bezitter van de kracht, die hen vertelt dat mensen die niet voorbestemd zijn om de kracht te ontvangen, hieraan onderdoor zullen gaan.
51 7 "Power Outage" Craig Zisk Monica Breen & Alison Schapker 16 november 2000
Om de Charmed Ones te vernietigen, roept Cole de hulp in van Andras, een demoon die woede kan vergroten tot razernij. Hij gebruikt zijn krachten op de zussen en in hun razernij gebruiken ze hun krachten op elkaar, waardoor hun band als Charmed Ones verbroken wordt en ze hun krachten verliezen. Hierdoor vormen ze een makkelijk doelwit voor Belthazor en The Triad.
52 8 "Sleuthing with the Enemy" Noel Nosseck Peter Hume 14 december 2000
Phoebe ontdekt dat Cole Belthazor is, en ook Prue en Piper komen er achter met behulp van een premiejager die jaagt op Belthazor na zijn moord op de Triad. Met haar zussen op haar hielen staat Phoebe voor een moeilijke keuze: haar vriend vernietigen, hoewel ze overtuigt is dat hij haar en haar zussen niets zal aandoen vanwege zijn liefde voor haar, of hem laten ontsnappen.
53 9 "Coyote Piper" Chris Long Krista Vernoff 11 januari 2001
Op de dag van haar klasreünie wordt Piper bezeten door een kwaadaardige levensessentie die vlucht voor haar maker. Zij wil dat de Charmed Ones hem voor haar vernietigen, en brengt ondertussen een hele nieuwe kant naar boven in Piper. Wanneer haar maker vermoord is, besluit de essentie om in Pipers lichaam te blijven. Phoebe en Prue staan machteloos, want de enige manier om de essentie uit een lichaam te drijven is om dat lichaam te vermoorden.
54 10 "We All Scream for Ice Cream" Allan Kroeker Chris Levinson & Zack Estrin 18 januari 2001
De zussen traceren een mysterieuze ijskar die kinderen ontvoerd. Na een reddingsactie blijken de kinderen echter niet zo onschuldig als gedacht. Ondertussen krijgen de zussen bezoek van hun vader Victor, wiens hulp ze nodig hebben om hun probleem met de ijskar op te lossen.
55 11 "Blinded by the Whitelighter" David Straiton Sheryl J. Anderson 25 januari 2001
Een Darklighter steelt heel specifieke krachten van heksen in een poging om Whitelighters voor eens en altijd uit de weg te ruimen. De Elders sturen Nathalie, een ijverige en strikte Whitelighter, naar de zussen en Leo om hen te helpen bij het verslaan van de Darklighter. Nathalies karakter zorgt echter voor wrijvingen tussen haar en de zussen, vooral wanneer ze kritiek heeft op de werkwijze van de zussen.
56 12 "Wrestling with Demons" Joel J. Feigenbaum Sheryl J. Anderson 1 februari 2001
Prue ontdekt dat een oude schoolvriend van haar meedoet met een opleidingsprogramma om een demon te worden. Zij en haar zussen doen hun best om Tom te redden uit de handen van de programmadirecteur, maar komen hierbij oog in oog te staan met demonische worstelaars.
57 13 "Bride and Gloom" Chris Long William Schmidt 8 februari 2001
Een priesteres en een demoon slagen erin om Prue in de val te lokken en haar te laten trouwen met de demoon. Hierdoor wordt Prue boosaardig, en via de Kracht van Drie volgen ook haar zussen. Terwijl Piper en Phoebe afgeleid zijn bij het ontdekken van hun nieuwe, kwaadaardige krachten, ziet de priesteres haar kans om het Boek der Schaduwen te stelen.
58 14 "The Good, the Bad and the Cursed" Shannen Doherty Monica Breen & Alison Schapker 15 februari 2001
Phoebe bezoekt een verlaten stadje met haar vader, en ontdekt dat ze een psychische band heeft gevormd met een vroegere bewoner van het stadje, waardoor ze zijn pijn kan voelen. Cole en Prue reizen terug in de tijd naar de jaren 1800 en ontdekken dat het stadje vastzit in een tijdlus. Bo, de indiaan met wie Phoebe de band heeft, verzet zich tegen een lokale gangsterbende, waardoor die hem wil vermoorden. Om te voorkomen dat Phoebe hetzelfde lot ondergaat, moeten Cole en Prue de tijdlus zien te doorbreken.
59 15 "Just Harried" Mel Damski Daniel Cerone 22 februari 2001
Op de dag van het huwelijk van Piper en Leo, zorgt een astrale Prue voor chaos. De astrale Prue heeft zich namelijk ontdaan van alle remmingen, en haar gevaarlijke gedrag kan het huwelijk ruïneren of ervoor zorgen dat ze in de gevangenis belandt.
60 16 "Death Takes a Halliwell" Jon Paré Krista Vernoff 15 maart 2001
Prue leert een harde les wanneer ze in contact komt met de Engel des Doods. Ondertussen is een demonisch duo op zoek naar sporen van Cole, en vermoorden alle kennissen van Cole om informatie te vergaren.
61 17 "Pre-Witched" David Straiton Chris Levinson & Zack Estrin 22 maart 2001
Piper en Leo hebben plannen om het huis te verlaten, maar hun verhuisplannen worden verstoord door Shadow, die zijn negen levens wil verliezen om een volwaardig heksenmeester te worden. Ondertussen tonen flashbacks hoe de grootmoeder van de zussen stierf, en welke impact haar dood had op hun relatie.
62 18 "Sin Francisco" Joel J. Feigenbaum Nell Scovell 19 april 2001
Een demoon gebruikt de zeven zonden tegen de zussen en Leo. Phoebe wordt geïnfecteerd met lust, Prue met trots, Piper met gulzigheid, en Leo met luiheid. Wanneer de zonden niet overwonnen worden, zorgen ze ervoor dat de geïnfecteerde persoon zichzelf vernietigen.
63 19 "The Demon Who Came in from the Cold" Anson Williams Sheryl J. Anderson 26 april 2001
Cole doet zich voor als Belthazor om een internetbedrijf te infiltreren dat beheerd wordt door Het Broederschap, een groep demonen waar Belthazor toe behoorde. De demonen, die de informatiestroom op internet willen controleren, zijn echter wantrouwig tegenover Belthazors ware bedoelingen en willen dat hij een onschuldige zakenpartner vermoordt om zijn loyaliteit te werken. Ondertussen moeten de zussen de heksenmeester vernietigen die tevens de manager van het bedrijf is, zonder dat ze Cole verraden.
64 20 "Exit Strategy" Joel J. Feigenbaum Peter Hume & Daniel Cerone 3 mei 2001
Het Broederschap smeedt een plan om Cole's relatie met Phoebe voorgoed kapot te maken om hem terug aan de kant van het kwaad te krijgen. Doordat hun communicatie verhinderd wordt, begint Phoebe haar vertrouwen in Cole te verliezen. Ondertussen krijgt Piper de kracht om dingen op te blazen, maar ze heeft het moeilijk om haar kracht te controleren.
65 21 "Look Who's Barking" John Behring Curtis Kheel, Monica Breen & Alison Schapker (teleplay)
Curtis Kheel (verhaal)
10 mei 2001
Phoebe, die het nog steeds moeilijk heeft met haar breuk met Cole, krijgt een visioen van een moordzuchtige banshee, die jaagt op mensen met liefdesverdriet. De zussen voeren een spreuk om de banshee op te sporen, maar die heeft een onverwacht effect: Prue verandert in een hond, aangezien honden de banshee kunnen horen. Prue wordt echter aangereden wanneer ze jacht maakt op de banshee en belandt bij een vreemde. Ondertussen trekt Phoebes verdriet de banshee aan, die Phoebe ook in een banshee verandert, waardoor Piper er alleen voor komt te staan.
66 22 "All Hell Breaks Loose" Shannen Doherty Brad Kern 17 mei 2001
De zussen worden ontmaskerd als heksen op nationale televisie wanneer Prue en Piper de huurmoordenaar van de Bron, Shax, vermoorden op straat. Al snel ontstaat er een mediagekte rond het landhuis van de zussen. Ze vormen een pact met de Bron om de tijd terug te draaien en de schade ongedaan te maken, maar de Bron ziet een kans om de Charmed Ones voor eens en altijd uit te schakelen en stelt enkele belangrijke voorwaarden. De zussen en de Kracht van Drie belanden in dodelijk gevaar.
Advertisement