Charmed Wiki
Advertisement

Seizoen 2 van Charmed ging in première op 30 september 1999 op de Amerikaanse zender The WB en duurde tot en met 18 mei 2000. Het seizoen bestaat uit 22 afleveringen.

Samenvatting[]

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.

In hun tweede jaar als heksen moeten Prue, Piper and Phoebe, het opnieuw opnemen tegen alle vormen van het kwaad. Heksenmeesters die kennis stelen, de Waterdemon die hun moeder vermoordde, betoverde dieren, en slechte heksen zijn maar enkele wezens die het leven van de zusjes Halliwell moeilijk maken. Dan nog maar gezwegen van de apocalypse die ze moeten stoppen.

De jongste Halliwell, Phoebe, leert dit jaar een belangrijke les wanneer ze een visioen krijgt over haar toekomst. Ze wordt namelijk verbrand op de brandstapel in de moderne heksenjachten van 2009. Een reis naar de toekomst laat de zusjes beseffen dat hun job als beschermer van de onschuldigen niet betekent dat ze zomaar de schuldigen mogen straffen.

Prue heeft het moeilijk met Andy's dood en steekt de schuld op zichzelf. Andy's partner, Darryl, helpt haar door deze moeilijke periode en wordt een familievriend van de zusjes. Wanneer ze hem in vertrouwen nemen en hun geheim delen, beloofd hij hun geheim te bewaren en hun te helpen wanneer hij kan.

Zowel Prue en Phoebe beslissen om hun leven om te draaien. Phoebe gaat studeren en Prue verlaat het veilinghuis om te werken als fotografe. Piper opent dan weer haar eigen nachtclub, "P3", genoemd achter de "Power of Three" en omdat hun namen alledrie met een 'P' beginnen. Ondertussen kan ze niet kiezen tussen Leo of nieuwe buurman, Dan Gordon. Na een korte relatie met Dan en wat magische hulp, kiest voor Piper uiteindelijk toch voor Leo.

Personages[]

Charmed_Intro_-_Seizoen_2

Charmed Intro - Seizoen 2

Hoofdpersonages[]

Nevenpersonages[]

  • Jennifer Rhodes als Penny Halliwell
  • Finola Hughes als Patty Halliwell
  • Lochlyn Munro as Jack Sheridan
  • Antonio Sabàto Jr. als Bane Jessup
  • Billy Drago als Barbas
  • Matthew Glave als Dokter Curtis Williamson

Afleveringen[]

Nr. in
serie
Nr. in
seizoen
Titel Regisseur Schrijver Uitzenddatum VS
23 1 "Witch Trial" Craig Zisk Brad Kern 30 september 1999
Een demoon genaamd Abraxas steelt het Boek der Schaduwen en maakt bepaalde spreuken ongedaan. Daardoor worden demonen die de zussen al eens vernietigd hebben, weer tot leven gewekt. Zonder het Boek in hun bezit is het echter een hele uitdaging voor de zussen om zich te herinneren hoe ze die demonen ook alweer verslagen hebben. Ondertussen krijgen de zussen ook nog eens nieuwe buren, Jenny en haar nonkel Dan Gordon, en vieren de zussen hun eenjarig heksenbestaan, die toevallig samenvalt met een equinox.
24 2 "Morality Bites" John Behring Chris Levinson & Zack Estrin 7 oktober 1999
Prue en Piper gebruiken hun krachten om ervoor te zorgen dat een buurman stopt met zijn hond te laten poepen op hun stoep. Phoebe krijgt een visioen waarin ze verbrand wordt. Om te ontdekken waarom, spreken de zussen een spreuk uit die hen naar het jaar 2009 brengt. In de toekomst is Prue blond en eigenaresse van het veilinghuis, heeft Piper een dochter en is ze gescheiden van Leo, en zit Phoebe in de gevangenis met een executie in het vooruitzicht omdat ze haar krachten gebruikte om een man te vermoorden. Prue en Piper moeten een manier zien te bedenken om Phoebe te helpen ontsnappen, zonder zelf gepakt te worden bij de moderne heksenjacht.
25 3 "The Painted World" Kevin Inch Constance M. Burge 14 oktober 1999
Prue ontdekt mysterieuze woorden op een schilderij in het veilinghuis, en wordt opgesloten in het kasteel op dat schilderij wanneer ze woorden opleest. In het kasteel vindt ze een man. Om te ontsnappen moeten ze een manier bedenken om Prues zussen te contacteren. Wanneer de man niet zo onschuldig blijkt als eerst gedacht en Piper ook in het schilderij belandt, is Phoebe, die een slimheidsspreuk heeft uitgevoerd, de enige die hen nog kan redden.
26 4 "The Devil's Music" Richard Compton David Slimkins 21 oktober 1999
Phoebe en Prue lenen Piper geld om haar nieuwe nachtclub, P3, te kunnen financieren. Leo zorgt ervoor dat de band Dishwalla komt optreden, omdat de manager van de band een pact gesloten heeft met Masselin, een demoon die de manager roem verzekert in ruil voor zielen van onschuldigen. Ook inspecteur Darryl Morris vermoedt dat de manager van de band betrokken is bij verscheidene verdwijningen van fans van de band.
27 5 "She's a Man, Baby, a Man!" Martha Mitchell Javier Grillo-Marxuach 4 november 1999
Phoebe heeft erotische dromen die steeds eindigen met het vermoorden van haar minnaars. Na enig onderzoek blijkt Phoebe een psychische verbinding te hebben met de Succubus, een demoon die mannen vermoordt door hun testosteron op te zuigen. Wanneer de zussen een spreuk uitspreken om de Succubus te vinden, verandert Prue in een man.
28 6 "That Old Black Magic" James L. Conway Valerie Mayhew & Vivian Mayhew 11 november 1999
Enkele filmstudenten bevrijden per ongeluk een boosaardige heks, die na meer dan 200 jaar gevangenschap op jacht gaat naar haar magische staf. Kyle, de Chosen One, blijkt de enige te zijn die haar van haar doel kan weerhouden, maar als tiener hecht Kyle weinig geloof aan het verhaal van de Charmed Ones en komt hij flink wat zelfvertrouwen te kort. Ondertussen knoopt Piper een relatie aan met buurman Dan, wat voor spanningen tussen haar en Leo zorgt.
29 7 "They're Everywhere" Mel Damski Sheryl J. Anderson 18 november 1999
Een duo kennis-stelende heksenmeesters maken jacht op Eric, die locatie van een enorme krachtbon ontdekte aan de hand van oude, mysterieuze geschriften. Ondertussen hebben Prue en Piper hun handen vol met Jack Sheridan en Dan, want ze beginnen te geloven dat die weleens demonen zouden kunnen zijn.
30 8 "P3 H2O" John Behring Chris Levinson & Zack Estrin 9 december 1999
Prue, getraumatiseerd na het aanschouwen van de verdrinkingsdood van haar moeder als kind, moet haar angst opzijschuiven zodat de zussen de waterdemon kunnen vernietigen die verantwoordelijk is voor hun moeders dood. De kampplaats waar Patty verdronk opent namelijk weer zijn deuren, waardoor een groep kinderen het risico loopt slachtoffer te worden van de demoon. Bij hun missie ontmoeten de zussen Sam Wilder, de Whitelighter van hun moeder, die ook haar minnaar blijkt geweest te zijn.
31 9 "Ms. Hellfire" Craig Zisk Sheryl J. Anderson & Constance M. Burge 13 januari 2000
Na een poging tot moord op de zussen, wordt Prue gedwongen om undercover te gaan als de huurmoordenares, gekend als Ms. Hellfire. De grenzen tussen Prue en haar nieuwe identiteit vervagen wanneer ze flirt met Bane Jessup, een gangster die de moordenares inhuurde. Bane blijkt echter te werken voor een oude bekende van de zusjes: Barbas, de demon van angst, die weer een kans heeft om terug te keren uit de verdoemenis.
32 10 "Heartbreak City" Michael Zinberg David Simkins 20 januari 2000
Drazi, de demoon van haat, steelt de ring van een Cupido, en gebruikt die om nieuwe koppels uit elkaar te drijven. De Cupido heeft de help van de zussen nodig om de relaties te herstellen, want eenmaal alle relaties verbroken zijn die hij gestart heeft, zal de Cupido sterven.
33 11 "Reckless Abandon" Craig Zisk Javier Grillo-Marxuach 27 januari 2000
De zussen raken betrokken bij een familiekwestie. Een wraakzinnige geest wil alle mannelijke afstammelingen van een familie vermoorden om zijn onbeantwoorde liefde te wreken. Om de jongste man van de familie, baby Matthew, veilig te stellen, passen de zussen op hem in hun landhuis.
34 12 "Awakened" Anson Williams Valerie Mayhew & Vivian Mayhew 3 februari 2000
Wanneer Piper een levensbedreigend virus oploopt, voeren Prue en Phoebe een spreuk uit om haar te doen ontwaken en haar leven te redden. Omdat de spreuk echter persoonlijk gewin is, heeft dit zo zijn gevolgen: de zussen kunnen niet meer slapen, en de ziekte verspreidt zich via een tot leven gewekt stuk speelgoed. De zussen worden verscheurd door een moeilijke keuze: Piper redden, of alle personen die geïnfecteerd raakten door de epidemie?
35 13 "Animal Pragmatism" Don Kurt Chris Levinson & Zack Estrin 10 februari 2000
Een groepje eenzame vrouwen in Phoebes klas voeren een spreuk uit die drie dieren (een slang, een big en een konijn) in mannen verandert. Deze behouden echter hun dierlijke trekjes en veroorzaken al snel chaos in de stad. Prue went aan haar leven na haar ontslag en helpt Piper in de club.
36 14 "Pardon My Past" Jon Paré Michael Glaeson 17 februari 2000
Phoebe krijgt visioenen uit een van haar vorige levens uit de jaren 20, waarin zij en haar zussen nichtjes waren. In dat leven was Phoebe echter kwaadaardig en machtsbelust, waardoor haar nichtjes van plan waren haar en haar geliefde Anton (een heksenmeester) te vermoorden. Phoebe komt echter vast te zitten in het lichaam van haar vorig leven, waardoor zij vermoord dreigt te worden. Ondertussen, in het heden, verschijnt Anton, op zoek naar een nieuwe kans met zijn geliefde, die nu in Phoebes lichaam zit.
37 15 "Give Me a Sign" James A. Contner Sheryl J. Anderson 24 februari 2000
Een demoon genaamd Litvack draagt zij onderdanen op om Bane Jessup te vermoorden, omdat hij weet van het bestaan van demonen. Bane ontsnapt echter, en ontvoert Prue om haar te dwingen hem te beschermen. Ondertussen heeft Piper het moeilijk om te kiezen tussen Leo en Dan, zodat Phoebe een spreuk uitvoert die haar tekens moet geven om de juiste keuze te maken.
38 16 "Murphy's Luck" John Behring David Simkins 30 maart 2000
Prue redt het leven van Maggie Murphy, niet wetende dat zij het slachtoffer is van een Darklighter die zijn slachtoffers tot zelfmoord dwingt door hen te overladen met ongeluk. Door haar reddingsacties richt de Darklighter echter zijn pijlen op Prue, die al snel in een levensbedreigende depressie belandt.
39 17 "How to Make a Quilt Out of Americans" Kevin Inch Javier Grillo-Marxuach & Robert Masello 6 april 2000
Een groep oudere heksen, van wie een goed bevriend was met de oma van de zusjes, roepen een demoon op die hen hun jeugd kan teruggeven. In ruil hiervoor eist Cryto echter de krachten van de Charmed Ones. De heksen bedenken een gewiekst plan om de zusjes naar hen te lokken en hun krachten te stelen.
40 18 "Chick Flick" Michael Schultz Zack Estrin & Chris Levinson 20 april 2000
Piper en Leo proberen een normale date te hebben, maar hun magische identiteiten verstoren hun plannen. Ondertussen brengt de demoon van illusie personages uit horrorfilms tot leven om de zusjes te vermoorden. De zusjes worden bijgestaan door Billy, een personage uit een van Phoebes lievelingsfilms.
41 19 "Ex Libris" Joel J. Feigenbaum Peter Chomsky & Brad Kern 27 april 2000
De zussen gaan op zoek naar Libris, een demoon die moord op een klasgenoot van Phoebe op zijn geweten heeft. Darlene, de vermoorde studente, kwam namelijk steeds dichter bij bewijs van zijn bestaan. Ondertussen ontdekt Dan dat Leo vroeger getrouwd was, en gaat op onderzoek uit naar Leo's verleden. Prue probeert een man te helpen wiens dochter vermoord is door een man die niet opgepakt kan worden bij gebrek aan getuigen.
42 20 "Astral Monkey" Craig Zisk David Simkins & Constance M. Burge 4 mei 2000
Prue wordt belaagd door paparazzi wanneer ze als fotografe in contact komt met een bekende acteur en er roddels ontstaan dat de twee een relatie hebben. Ondertussen ontdekt de dokter die Piper behandelde bij haar ernstige ziekte bij proeven op apen dat het bloed van de zussen magische krachten bevat, en spuit zichzelf per ongeluk in met het bloed. Langzaamaan verliest hij zijn grip op de realiteit en verandert in een gevaarlijke moordenaar die organen steelt van misdadigers.
43 21 "Apocalypse, Not" Michael Zinberg Sanford Golden & Sheryl J. Anderson 11 mei 2000
Een spreuk van de zussen loopt fout wanneer ze de vier ruiters van de Apocalyps willen vernietigen, en Prue en een van de ruiters belanden in een vortex. Piper en Phoebe moeten samenwerken met de drie overgebleven ruiters om Prue terug te krijgen, en ondertussen voorkomen dat de ruiters hun doel bereiken.
44 22 "Be Careful What You Witch For" Shannen Doherty Chris Levinson, Zack Estrin & Brad Kern 18 mei 2000
Een djinn, gestuurd door de Triade om de krachten van de zussen te stelen, biedt elke zus een wens aan. Zich bewust van de gevaren en de achterbakse natuur van djinns weigeren ze, maar de djinn lokt hen alle drie in de val. Phoebe wenst per ongeluk voor een actieve kracht en krijgt de kracht om te vliegen, die echter gestolen blijkt te zijn van een drakenheksenmeester. Die wil zijn kracht terug, waardoor het leven van een magisch verjongde Prue in gevaar komt. Ondertussen ontdekt Dan het geheim van de zussen, maar Pipers wens zorgt ervoor dat hij op snel tempo veroudert.
Advertisement