Charmed Wiki
Advertisement

Seizoen 1 van Charmed ging in première op 7 oktober 1998 op de Amerikaanse zender The WB en duurde tot en met 26 mei 1999. Het seizoen bestaat uit 22 afleveringen.

Deze pilotaflevering werd door 7,7 miljoen mensen bekeken. Charmed was daarmee lange tijd de best bekeken pilot van een televisieserie op The WB.

Samenvatting[]

Leeswaarschuwing: Onderstaande tekst bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.

Na de dood van haar grootmoeder, keert Phoebe Halliwell terug van New York naar haar ouderlijke huis in San Francisco waar haar oudere zussen, Prue en Piper wonen. Na een gespannen reünie met Prue, wordt ze door een bericht op het geestenbord naar zolder geleid. De kamer die voorheen afgesloten was opent zichzelf en Phoebe vindt het Boek der Schaduwen in een oude kist. Terwijl ze de eerste spreuk in het boek opzegt, laat ze de magische gaves vrij die voorheen in de zusjes Halliwell gebonden waren. Prue kan voorwerpen verplaatsen met haar gedachten, Piper kan de tijd stopzetten en Phoebe kan in de toekomst en het verleden kijken. De Kracht van Drie is geboren!

Een oude vlam in Prue's leven keert ook terug; Andy Trudeau, en samen pakken ze de draad weer op. Prue moet echter haar nieuwe leven als heks geheimhouden, wat voor wrijvingen zorgt in haar relatie met Andy. Ondertussen valt Piper voor de knappe klusjesman, Leo Wyatt, die het huis onder handen neemt. Later ontdekken de zusjes echter dat Leo een lichtgids is, een soort beschermengel, die over de zusjes waakt. Omdat het verboden is voor een lichtgids en een heks om samen te zijn, moet hij zijn relatie met Piper dus verbreken.

De zusjes Halliwell beleven doorheen hun eerste jaar als heksen vele avonturen. Zo vechten ze tegen verschillende demons, heksenmeesters, geesten, en andere kwade monsters, verliezen ze hun krachten, reizen ze terug in de tijd naar hun jongere zelf, en zijn ze in diepe rouw wanneer Andy sterft door een energiebal.

Personages[]

Charmed_Intro_-_Seizoen_1

Charmed Intro - Seizoen 1

Hoofdpersonages[]

Nevenpersonages[]

  • Brian Krause als Leo Wyatt
  • Jennifer Rhodes als Penny Halliwell
  • Finola Hughes als Patty Halliwell
  • Neil Roberts als Rex Buckland
  • Leigh-Allyn Baker als Hannah Webster
  • Shawn Christian als Josh
  • Cristine Rose als Claire Pryce
  • Carlos Gómez als Inspector Rodriguez
  • Billy Drago als Barbas

Afleveringen[]

Nr. in
serie
Nr. in
seizoen
Titel Regisseur Schrijver Uitzenddatum VS
0 0 "Onuitgezonden Pilotaflevering" Bruce Seth Green Constance M. Burge /
1 1 "Something Wicca This Way Comes" John T. Kretchmer Constance M. Burge 7 oktober 1998
Herenigd in het Victoriaans landhuis waar ze opgegroeid zijn, ontdekken de zussen Prue, Piper en Phoebe Halliwell dat ze heksen zijn wanneer Phoebe een spreuk opleest uit het Boek der Schaduwen. Hun nieuwe krachten moeten echter een geheim blijven, terwijl inspecteur Andy Trudeau, de ex-vriend van Prue, een seriemoordenaar zoekt wiens slachtoffers allemaal heksen lijken te zijn.
2 2 "I've Got You Under My Skin" John T. Kretchmer Brad Kern 14 oktober 1998
Terwijl ook Piper en Prue wennen aan hun nieuwe magische krachten, kan Phoebe het niet laten om een blik in de toekomst te werpen. Bovendien ontmoet ze een fotograaf, die een demoon blijkt te zien die zich voedt met de jeugd van jonge vrouwen om zelf jong te blijven.
3 3 "Thank You For Not Morphing" Ellen Pressman Chris Levinson & Zack Estrin 21 oktober 1998
De zusjes krijgen een bezoek van hun vervreemde vader Victor, maar Prue kan hem niet vergeven. Victor wil zijn dochters beschermen tegen de gevaren die hun krachten met zich meebrengen en probeert hun Boek der Schaduwen te stelen. Hierdoor lijkt het echter alsof hij samenwerkt met de nieuwe buren, gedaanteverwisselaars, die ook het Boek proberen te stelen.
4 4 "Dead Man Dating" Richard Compton Javier Grillo-Marxuach 28 oktober 1998
De geest van Mark Chao vraagt de zusjes om hulp: zijn vermoorde lichaam moet begraven worden voor een oude Chinese geest, Yama, zijn ziel kan claimen. Ook hoopt hij dat ze hem kunnen helpen om zijn moordenaar, een gangster die zijn eigen dood in scène wou zetten om aan de politie te ontsnappen, kunnen strikken. Phoebe gaat aan de slag als helderziende in een hotel en moet een sceptische man ervan overtuigen dat haar visioen over een naderend auto-ongeluk echt klopt.
5 5 "Dream Sorcerer" Nick Marck Constance M. Burge 4 november 1998
Prues slaap wordt verstoord door rare dromen waar ze gestalkt worden door een man in een rolstoel. Deze man blijkt vrouwen te vermoorden in hun dromen wanneer ze hem afwijzen omwille van zijn handicap. Ondertussen voert Phoebe een spreuk uit om perfecte mannen te vinden voor haar en Piper, maar de spreuk werkt iets te goed, waardoor de mannen opdringerig worden.
6 6 "The Wedding from Hell" Richard Ginty Greg Elliot & Michael Perricone 11 november 1998
Alison Michaels, die op het punt staat te trouwen, wordt plaats aan de kant geschoven door haar verloofde en zijn familie, en vervangen door Jade D'Mon. Via Pipers cateringbedrijf komen de zussen erachter dat Jade een demonische deal heeft gesloten met de moeder van de bruidegom. De zussen en Alison moeten samenwerken om de bruiloft te stoppen en te voorkomen dat Jade haar plan om nakomelingen te verwekken kan uitvoeren.
7 7 "The Fourth Sister" Gilbert Adler Edithe Swensen 18 november 1998
Een jonge heks genaamd Aviva wordt bevriend met Phoebe in de hoop om bij de zussen te kunnen horen, maar zonder haar medeweten is ze een pion in het plan van de kwade tovenares Kali. Prue is achterdochtig tegenover Aviva en vermoedt dat er meer aan de hand is, maar Phoebe stelt zich beschermend op.
8 8 "The Truth is Out There... and It Hurts" James A Contner Zack Estrin & Chris Levinson 25 november 1998
Phoebe krijgt een visioen van een heksenmeester die verschillende personen vermoordt. Al snel blijkt hij uit de toekomst te komen, in de hoop om alle personen te doden die in zijn toekomst geleid hebben tot de ontwikkeling van een vaccin tegen heksenmeesters. Prue spreekt een waarheidsspreuk uit over Andy om te ontdekken hoe hij op haar geheim zou reageren.
9 9 "The Witch is Back" Richard Denault Sheryl J. Anderson 16 december 1998
Matthew Tate, een heksenmeester die vervloekt werd door Melinda Warren, de voorouder van de zussen, wordt per ongeluk bevrijd uit een medaillon door Prue. Matthew wil wraak nemen op Melinda door al haar afstammelingen uit te roeien, waardoor de zussen Melinda moeten oproepen voor hulp. Prues bazen, Rex en Hannah, blijken er een geheime identiteit op na te houden.
10 10 "Wicca Envy" Mel Damski Brad Kern & Sheryl J. Anderson 13 januari 1999
Rex gebruikt zijn krachten om Prue een tiara te laten stelen, en er zo voor te zorgen dat ze in de gevangenis belandt. Zo wil hij de zussen chanteren om hun krachten aan hem te geven. De zussen proberen een ontsnappingspoging te organiseren. Ook Leo, de klusjesman van het landhuis, blijkt over magische krachten te beschikken.
11 11 "Feats of Clay" Kevin Inch Michael Perricone, Greg Elliot, Chris Levinson & Zack Estrin 20 januari 1999
Clay, de ex van Phoebe uit New York, komt naar San Francisco met een mysterieuze Egyptische urne. Hij wil dat Prue deze urne verkoopt op een veiling op haar werk. Prue ontdekt echter al snel dat de urne vervloekt is en al vele slachtoffers gemaakt heeft.
12 12 "The Wendigo" James L. Conway Edithe Swensen 3 februari 1999
Piper wordt aangevallen door een wreed weerwolf-achtig beest, dat later een Wendigo blijkt te zijn. Piper wordt gered door Billy, wiens verloofde gedood is door het beest en nu op wraak uit is. Ook de politie gaat op zoek naar het beest, en krijgt assistentie van Ashley Fallon, een FBI-agente die al enige tijd op zoek is naar de Wendigo.
13 13 "From Fear to Eternity" Les Sheldon Tony Blake & Paul Jackson 10 februari 1999
Barbas, de demoon van angst, probeert op vrijdag de 13e 13 heksen zich dood te laten schrikken. Hiervoor gebruikt hij zijn krachten om de grootste angsten van zijn slachtoffers tot leven te wekken. Al snel richt hij zijn pijlen op de Charmed Ones.
14 14 "Secrets and Guys" James A. Contner Constance M. Burge & Sheryl J. Anderson 17 februari 1999
Prue krijgt een magische hulpkreet van jonge heks genaamd Max, die gedwongen wordt door twee dieven om een bank te beroven met zijn krachten. De vader van Max probeert te helpen te helpen, maar wordt neergeschoten. Ondertussen ontdekt Phoebe dat Leo krachten heeft en een Whitelighter is, een beschermengel voor heksen, en dat zijn liefde voor Piper tegen de regels van zijn bazen, de Elders, is.
15 15 "Is There a Woogy in the House?" John T. Kretchmer Zack Estrin & Chris Levinson 24 februari 1999
Phoebe wordt bezeten door de "Woogyman", die haar tegen haar zussen opzet en het huis tegen Prue en Piper keert. Wanneer er onschuldigen mee bemoeid geraken, moeten Prue en Piper hun best doen om terug in hun huis te raken om Phoebe te redden en de Woogyman te verslaan.
16 16 "Which Prue is It, Anyway?" John Behring Javier Grillo-Marxuach 3 maart 1999
Wanneer Phoebe een visioen heeft waarin Prue doodgestoken wordt, blijkt een Oorlogsmeester genaamd Gabriel eropuit te zijn om Prue te vermoorden, zoals hij een oudtante van de zusjes vermoord heeft. Om zich te beschermen spreekt Prue een spreuk uit om haar krachten te verdrievoudigen, maar als resultaat krijgt ze twee klonen van zichzelf.
17 17 "That '70s Episode" Richard Denault Sheryl J. Anderson 7 april 1999
Een krachtige heksenmeester duikt op en beweert een pact te hebben gemaakt met de moeder van de meisjes, waarbij hij haar leven zou sparen in ruil voor de krachten van de zussen. De zussen vluchten naar de jaren 70 en proberen te voorkomen dat hun moeder het pact maakt. Penny, hun grootmoeder, gelooft echter dat zij zelf demonen zijn, en doet er alles aan om haar kleindochters te beschermen. De zussen, zonder krachten in het verleden, kunnen de hulp van hun jongere zelf echter goed gebruiken.
18 18 "When Bad Warlocks Go Good" Kevin Inch Edithe Swensen 28 april 1999
De Charmed Ones helpen een man genaamd Brendan die een priester wil worden om ervoor te zorgen dat hij geen heksenmeester wordt zoals zijn broers. Die beginnen echter mensen aan te vallen van wie Brendan houdt om hem te dwingen zijn donkere kant te accepteren.
19 19 "Out of Sight" Craig Zisk Tony Blake & Paul Jackson 5 mei 1999
Wanneer Prue een kidnapping probeert te stoppen, ziet een reporter dat ze haar kracht gebruikt. Phoebe en Piper ontdekken dat de demonen die het kind wouden ontvoeren Grimlocks zijn. Zij stelen het zicht van kinderen en voelen het aura van mensen, waarmee ze hen kunnen wurgen. Met de reporter op hun hielen moeten ze het ontvoerde kind terugvinden en proberen de demonen te verslaan.
20 20 "The Power of Two" Elodie Keene Brad Kern 12 mei 1999
De geest van een seriemoordenaar ontsnapt uit Alcatraz en wil zich wreken op rechter en de jury die hem veroordeelden. Nu Piper op Hawaii zit, moeten Prue en Phoebe proberen de geest met z'n tweeën te stoppen.
21 21 "Love Hurts" James Whitmore, Jr. Chris Levinson, Zack Estrin & Javier Grillo-Marxuach 19 mei 1999
Een gewonde Leo duikt op in het landhuis en vraagt de zussen een onschuldige vrouw te beschermen. Daisy wordt gestaakt door een Darklighter, een soort demoon die vergiftigde pijlen gebruikt om (toekomstige) Whitelighters te vermoorden, die verliefd op haar is geworden. Leo is zelf verwond door zijn pijl, en om hem te kunnen helen met zijn eigen krachten spreekt Piper een spreuk uit om van krachten te wisselen. De spreuk wisselt echter ook de krachten van Prue en Phoebe. Terwijl Piper het moeilijk heeft om te ontdekken hoe ze Leo's helende kracht kan gebruiken, moeten Prue en Phoebe elkaars krachten leren beheersen om de Darklighter op tijd te kunnen uitschakelen.
22 22 "Déjà Vu All Over Again" Les Sheldon Brad Kern & Constance M. Burge 26 mei 1999
Phoebe heeft een visioen waarin inspecteur Rodriguez, de partner van Andy, haar zussen aanvalt met demonische krachten. Prue wil Andy beschermen en waarschuwt hem, en de zussen slagen erin Rodriguez te verslaan. Zonder dat de zussen het echter beseffen, heeft Rodriguez hulp van de demoon Tempus, die de tijd blijft terugdraaien tot Rodriguez in zijn opzet slaagt om alle 3 de zussen te vermoorden.
Advertisement