Charmed Wiki
Advertisement
ConstanceMBurge

Constance M. Burge

Constance M. Burge is een Amerikaanse televisie schrijfster, producer en de bedenker van Charmed. Burge schreef ook voor de series Judging Amy, Ally McBeal en Boston Public en werkt als producer voor ander tv reeksen.

Charmed[]

Burge werkte als schrijfster en executive producer tot seizoen 2. Daarna verliet ze haar plek door een meningsverschil met showrunner en mede-executive producer Brad Kern. Ze ging verder als Executive Consultant tot het einde van seizoen 4 waarna ze de reeks helemaal verliet.

Seizoen 1
Seizoen 2

Trivia[]

  • Burge baseerde de zusjes Halliwell op haarzelf en haar twee oudere zussen. Melinda Warren, de voorouder van de Charmed Ones, werd dan weer genoemd achter haar nichtje.
  • Naar verluidt wou Burge, als executive producer, dat elke aflevering op zichzelf stond en gebruikte het "demon van de week"-systeem. Ze wilde namelijk niet dat elke aflevering een voortzetting van de andere zou zijn.
    • Dit is in tegenspraak met de aflevering Astral Monkey (door Burge geschreven), wat een voortzetting is van de aflevering Awakened.
    • Nadat Burge de serie verliet, werden verhaallijnen over meerdere afleveringen verspreid. Echter werd er vanaf seizoen 5 terug gewerkt met het "demon van de week"-systeem op vraag van de The WB. Vanaf seizoen 6 werden beiden systemen gebruikt.
  • Ook wou Burge niet dat het woord 'Charmed' in de titels voorkwam. Het duurde dan ook tot seizoen 4 voor Charmed voor het eerst voorkwam in de titel van een aflevering (Charmed Again, Part 1).
  • Burge baseerde de mythologie van de show voornamelijk op Wicca. Na haar vertrek werden Griekse en Romeinse mythologieën in de reeks gebracht, zoals muzen, nimfen en Griekse Godinnen.

External links[]

Advertisement